2011. március 3.

Desszert

Vaníliakrémes palacsinta cukrozott ribizlivel

A palacsintát úgy helyezzük, hogy az egyik széle a tányér felén feküdjön. Negyedére kenjünk a krémből, majd úgy hajtsunk egy keveset a kenetlen palacsintából, hogy az egyik végén hajtsunk egy „gallért”.

Tovább...


Kókuszos sütemény

Nagyon könnyen elkészíthető, finom sütemény, ma sütöttem először, de ez is egy családi kedvenc lesz. A tésztája puha, a töltelékről pedig leginkább a zamatos szó jut eszembe. Attól tartottam, hogy száraz lesz a töltelék, de egyáltalán nem az.

Tovább...


Áfonyás joghurtos pohárkrém

Finom, és könnyű elkészíteni, ezért főleg olyankor jön jól, ha az ember édességre vágyik, de nincs sok kedve hosszasan a konyhában időzni:-)

Hozzávalók: 40 dkg natúr joghurt, 2 dl tejszín, 1 üveg áfonyabefőtt, vagy 10 dkg friss vagy fagyasztott áfonya, ízlés szerint méz.

Tovább...



Joghurtos, kivis müzlikrém

Az alábbi recept elsősorban nyári finomság, jól behűtve nagyszerű hűsítő. Én pár napja újra elkészítettem, és most is jól esett.. igaz, mi télen is előszeretettel fagyizunk:-)




Tovább...



Habcsóktorta

Tömény, édes. Garantált, hogy jó időre eltelít, egy ideig gondolni sem akar az ember édességre.
Könnyű, és nagyon csokoládés. Készítettem már húsvétra, karácsonyra, de érdekes, évközben még sosem:-)

Tovább...



Krémjoghurt

Frissítő nyári édesség, alaposan lehűtve jól esik ezekben a kánikulai napokban.Hozzávalók: 3 dl natúr joghurt, 2 dl tejszínhab, méz

Tovább...



Rózsaital

Tavasszal, amint a rózsa virágozni kezdett, eljártunk, kölykök, rózsaléhez valót szedni. Évek óta nem ittam ilyesmit, talán gyerekkorom óta.

Tovább...



Karamellás dió

Néhány éve, egy kínai étteremben hoztak karamellel bevont diót, míg az ételre vártunk. Egyszerűen odavoltam érte. Utána készítettem párszor, de aztán elmaradt. Nemrég eszembe jutott újra.
Tovább...



Kávészelet

Egyik hülyeségem, hogy nem iszom a feketekávét, de az illatát, és a "nyers" ízét szeretem. Pl. amikor reggelente a szüleimnél a tűzhelyen rotyog-kotyog, olyan "otthonias" hangulat fog el, amit kifejezetten élvezek.
Évekkel ezelőtt ettem egy születésnapon az alábbi sütihez hasonlót
Tovább...



Sütőtökhabos sütemény

A sütemény önmagában is finom, de a tökpürével nagyon különleges lett.
Később jutott eszembe, hogy talán ízesíthettem is volna ... talán fahéj, gyömbér illet volna hozzá? Szegfűszeg?

Tovább...


Citromszelet

Ez a süti állandó visszatérő nálunk. Finom, omlós süti, az egész család szereti. Régebben lakodalmakban sütötték, ma sajnos már hírét sem hallani. Kiadós, ezért ünnepek alatt, vendégvárásban nagyon megéri elkészíteni.

Tovább...



Varga barack

Ezt az édességet angol oldalakon láttam. Gyanús külsejű finomság, de igazi különlegesség. A barack kissé karamellizálódik, a tészta maga pedig könnyű, nem túl édes, egyszóval, tökéletes. A fagyi pedig csak feldobja az összhatást.

Tovább...



Suhajda
Emlékszem, hogy az átkos után, amikor megjelent az üzletben a suhajda, akkori barátnémmal mind azt vettünk, ha ki akartunk rúgni egy kicsit a hámból. Már akkor is igen tömény volt, így egyszerre rögtön egy darabot vettünk belőle...

Tovább...



Almás-karamellás palacsinta

Igazából ez valamiért inkább téli édesség nálunk, mint nyári, nem is tudom miért, hiszen ilyenkor, a forró napokban igazán előnyös csak, gyorsan készül, és nagyon finom is. Talán a fahéj miatt, ami valahol a téli, karácsonyi hangulattal forrt össze bennem? :-)
Tovább...



Habos almás sütemény

Marcsi süteményét látva, egy olyan rég nem tapasztalt érzés lett úrrá rajtam, amit valamikor gyerekkoromban éreztem, amikor a nagymamám, anyukám konyhájában valami nagyon finom sütemény készült. Azonnal eldöntöttem, hogy elkészítem.

Tovább...



Kinder pingui

Sokszor készítem, jól lehűtve nagyon kedvelik a csibék:-). Hozzávalók: A tésztához: 10 dkg cukor, 5 tojás, 3-3 csapott kanál liszt, gríz, méz és kakaó, 1, 25 dl olaj, 1 csomag vaníliás cukor, 1 csomag sütőpor, 0,25 dl tej.

Tovább...


Háromsoros élvezet

Több néven láttam már ezt a süteményt a neten, 3bit, meg emeletes élvezet, de mindig ugyanaz a receptje. Egy picit macerás elkészíteni, de nem annyira, hogy ne érje meg hozzáfogni:-)

Tovább...




Pávaszem

Konyhám talán legmulatságosabb sütije. Két okból is. Azt hiszem, ez a legmaszatosabb és legpiszmogósabb, amit valaha is készítettem, kézenfogva a háztető sütivel, amiről még nincs képem.

Tovább...



Nero aprósütemény

Omlós, másnapra nagyon finom, puha süti, vendégvárónak, vasárnapi finomságnak megállja a helyét:-) Hozzávalók: 25 dkg vaj, 20 dkg liszt...

Tovább...



Fagyasztott hájas tészta

Már elég rég írtam a hájastészta készítéséről egy bejegyzsét, most szeretnék hozzáfűzni valamit. Legutóbbi disznóvágáskor 3 adag hájat tettünk félre, amit általában külön lefagyasztunk, majd felhasználás előtt kiolvasztunk..

Tovább...



Mézeskalács-házikó

Kisgyerekes családok számára nyújthat száz százalékos sikerélményt egy mézeskalács házikó elkészítése, hiszen a gyerekek roppant mód élvezik, ha kezük nyomán valami szép épül, a szó szoros értelmében, pláne ha azt később meg is ehetik...

Tovább...


Diós kocka

Előző bejegyzésemnél, a tökéletes diókrémnél már említettem, hogy kicsit elszámoltam a tejet, amiben a diót meg kellett főzni, így adnom kellett hozzá még diót. Így viszont sok lett a diókrém.

Tovább...



Házi szaloncukor

Mostanában divat a házi szaloncukor, gondoltam kipróbálom én is. Az aszaltgyümölcsös receptet még sedithnél találtam, a kókuszos a bounty receptje alapján készült...


Tovább...


Inverz kókuszkocka

Már tavasz óta készültem rá, hogy a családnak bemutassam Ottis kókuszkockáját. Egyszer már elkészítettem, de akkor kilós fehér csokit vettem hozzá, talán ez volt a hiba, és a máz nem sikerült jól.

Tovább....



Gesztenyés tekercs

Edóka sütijét akartam elkészíteni karácsonyra, mivel a lányka gesztenyés finosmágot kért. Ez egyszerű, és Edóka oldalán guszta is. Azonban a pontos recept a többivel együtt, ugye, itthon maradt. Mivel keksztekercset...




Tovább...
A számomra tökéletes diókrém:-)

Hosszú-hosszú ideje, tucatnyi diókrémet próbáltam már ki, de sajnos egyik sem volt az igazi. Történt, hogy még fiatal ...
Tovább...


Puha gyümölcskenyér

Hozzávalók: fél kg savanykás alma, 30 dkg liszt, 25 dkg cukor, 1 tojás, 1 vanília, 1 sütőpor, kéznél lévő finomságok: aszalt gyümölcsök apróra vágva, csokoládédarabkák, darabos, vagy darált dió, stb.

Tovább...



Karácsonyi gyümölcskenyér

Hozzávalók: 50 dkg liszt, 25 dkg margarin, 15 dkg cukor, 3 tojás, 2 dl tej,1 vanília, 1 citrom, vagy/és 1 narancs héja, 1 sütőpor, pici só, aszalt gyümölcsök, finomságok.

Tovább...



Csokidarabos keksz

Igaz, mostanában ritkán sütöm, de régen nagy kedvenc volt. Nagyon finom, a külseje roppanós, a belseje puha. Sokáig eláll. Szerintem aszalt gyümölccsel is elképzelhető, bár én sosem próbáltam.
Tovább...


Könnyű citromos (narancsos) sütemény

Ez a citromos sütemény egyszerűen fenséges. Mivel az én kis fészekaljam nem nagyon szereti a krémes süteményeket, sem a tejszínhabot, így én egyszerűen csak így kínálom nekik, de megesik, hogy citrommázat készítek rá.

Tovább...



Meggyes túrókrém-szelet

Az alábbi süti nagyon egyszerűen készült, nem is gondoltam volna, hogy ekkora sikere lesz . Mivel csak úgy összedobtam, nem mértem a hozzávalókat, így csak megközelítőleg írom, de a tölteléknél ez nem is olyan fontos… talán.

Tovább...



Joghurtos citromszelet

Ez a süti a forró nyári napokat idézi, amikor még jólesett a hűtőből kivenni valami hűsítő finomságot. Sokszor elkészítettem, mindahányszor nagyon szívesen fogyasztottuk. Sajnos itt is csak „körülbelül” fogalmaim vannak az adagokról:(

Tovább...



Omlós linzer

Az alábbi receptet egy kedves ismerősömtől kaptam, akinek még a nagymamája írta le. Kisülés után egy kicsit még olyan, mintha nem olvadt volna el benne a cukor, de 1-2 óra múlva megpuhul. Nagyon finom, kisfiam egyik kedvenc sütije.

Tovább...



Rakott palacsinta csokitükörben

Először sima túrós palacsintát akartam készíteni, de őszintén szólva, palacsintáról, főleg túrósról, nem szeretnék kis ideig tudni.
Azonban itt volt ez a nagyon finom túró. Hát legyen rakott palacsinta. Na, de azt is valahogy másképp kéne…

Tovább...



Bounty házilag

A kókuszos dolgokkal én valahogy mindig úgy voltam, hogy nem szerettem őket. Fiam, lányom, na meg édesapám annál inkább. Egy-két hete azzal jött haza a lányom, hogy készítsek neki bountyt. Először jót mulattam rajta, még, hogy bounty házilag

Tovább...



Kardinális szelet

Szüleimhez vendégek érkeztek Magyarországról, és pár szelet kardinálissal kedveskedtek nekik. Anyukám egészen elájult tőle, olyannyira, hogy másik héten „átugrottunk” a közeli vámospércsi „Kisvirág” cukrászdába, ahonnan az ismerősök is hozták a sütit.

Tovább...


Tejszínhabos rigójancsi

Egyszer ettem cukrászdában. Aztán egyszer ettem egy barátnőmnél. És a kettő nem is emlékeztetett egymásra. A cukis kinézetre pofásabb volt, magas és derék, amolyan 90 fokos szögben vágott, tökély.

Tovább...




Citromfelfújt

Mindent imádunk, ami citromos, másrészt ez még viszonylag egyszerűnek tűnt. Valószínűleg elrontottam, mert hamarabb nyitottam ki az ajtót, és az egész egy kicsit visszaesett, de még így is kitűnő lett.

Tovább...



"Nagyon édes, nagyon habos finomság"...

Mit tehet az ember lánya, ha a csemeték vasárnap délben, rögtön ebéd és mosogatás után kitalálják, hogy valami „nagyon édes és nagyon habos” finomságot ennének? Hát szétnéz az elérhető alapanyagok között, és imádkozik, hogy találjon olyasmit...

Tovább...



Keksz, jó sajtosan

Roppanós, finom, jól eláll (főleg, ha másnap el is fogy). A tészta elkészítése semmi, a macera az, ha az ember kis rombuszokra akarja vágni. A második adag ugyan rombusznak rombuzs volt, de kicsinek már nem volt olyan kicsi…


Tovább...





Érlelt mézeskalács

Mindig nagy problémát okozott nekem a mézeskalácssütés, hiszen állandóan volt valami bajom vele: keményre sikeredett, rücskös lett a teteje, stb. Tavaly nagyon elhatároztam, hogy juszt is finomat és kinézetre is gusztát készítek.
Tovább...



Csokis-túrós fonat

Volt egy kis finetti, és egy kis túró, a gyerekek meg édességért nyarvogtak. Nem egészen voltam biztos benne, hogy jól sül el, ha a kettőt összepasszintom, de finom lett, gyorsan elfogyott.
Tovább...




Pizzatekercs

Egy kicsit mindig izgulok, mikor gyerekek jönnek hozzánk, mert ők kíméletlenül őszinték. A pizzatekercs szerencsére mindig bejön… Egyszer váratlanul leptek el bennünket, hirtelen nem tudtam mit kitalálni, összeütöttem egy jó kis bruschettát...

Tovább...


Kinder pingui

Sokszor készítem, jól lehűtve nagyon kedvelik a csibék:-) Hozzávalók: A tésztához: 10 dkg cukor, 5 tojás, 3-3 csapott kanál liszt, gríz, méz és kakaó, 1, 25 dl olaj, 1 csomag vaníliás cukor, 1 csomag sütőpor, 0,25 dl tej.

Tovább...



Citrommázas répaszelet

Ki hinné, hogy finom? :-) Most először készítettem, de örök darab marad a receptjeim között. Illatos, fűszeres, egy kicsit karácsonyidéző hangulatot áraszt. Puha, omlós, még másnap is.


Tovább...


Tiramisu

Nekem erről a finomságról mindig az előkelőség jut eszembe, nem tudom miért. Olyan elegáns, és hűvös, az ember szinte azt érzi, miközben fogyassza, hogy meg kell adnia neki a megfelelő tiszteletet.

Tovább...



Csilla sósa
Egykorvolt kolleganőm receptje. Egyszer ezt a sütit hozta be a munkába, amitől teljesen odavoltam. Kellemesen sós, sajtos, és roppanósan omlós. A szó szoros értelmében eteti magát. Több helyre is készítettem azóta, eddig még mindig nagy sikerrel.

Tovább...




Csokoládés banános tekercs

Egyszerű, finom, nálam vendégségre készült, sok gyerekhez. Hozzávalók: egy három tojásból, 5 dkg darált mogyoró hozzáadásával készült piskótatekercs. A főzött krémhez 25 dkg margarin, 20 dkg cukor, 6 evőkanál liszt...

Tovább...


Csokoládés túrós muffin

Nagyon sokáig volt a kedvencünk ez a muffin, és mindig úgy ettük, hogy nem nagyon néztünk rá, inkább csak az ízét figyeltük. Nagyon finom, főleg forrón, de az eredeti recept szerint készítve összeesik...

Tovább...



Császárfánk

Sok receptet próbáltam ki a kis piros Váncza könyvecskémből, de akkoriban még nem fotózgattam. Igazság szerint ezt csak azóta teszem, mióta az Erdélyi Konyha miatt „dokumentálok”...

Tovább...




Citromos tejszínhabos tekercs

Aki szereti a citromot, annak biztosan tetszeni fog ez a könnyen és gyorsan elkészíthető sütemény! :-)Nagyon egyszerű: piskóta, tejszínhab, mémi citromlé. Laza, nyári finomság.

Tovább...



Csokoládés gesztenyegolyók

Ehhez nem kell kommentár, egyszerű gesztenye és csoki. Nyáron behűtve üdítő, télen melegítő hatású, a gesztenye yang mivolta miatt. Nagyon könnyű elkészíteni. ..

Tovább...


Barackízes piskótatekercs

Tekercs, tekercs, tekercs. A gyerekeim odavannak érte, ezért látni ennyifélét. Ez az egyszerű lekváros tekercs nagyszerű vasárnapi sütemény.

Tovább...



Mézes,banános dinnyesaláta

A kétféle dinnyét és a felszeletelt banánt egy tálban locsoljuk meg kevés mézzel. Gyerekek kedvence, behűtve nyári vendégeink is hálásak lesznek a hűsítő finomságért.

Tovább...



Jeges csokoládé


Forró nyári napokon nagyon jól esik.Megjegyzés: télen ugyanígy tálalhatjuk, de akkor melegen kínáljuk. Ízre a forró csokoládéval vetekszik, krémes állaga miatt közkedvelt finomság.


Tovább...




Boszorkánypogácsa

Alapjában finom sütemény, de egy kicsit testes, főleg így, nyáron. Könnyen készül, bár egy kicsit babrás. Vendégvárónak kitűnő.
Másnapra az igazi, addigra porhanyós lesz. Kiadós aprósütemény.

Tovább...



Somlói galuska

Az ízek sokasága, és mindezek tökéletes harmóniája azonnal a rabjává tett. Sokféle változatban létezik, számomra ez az igazi, bevált recept, amit a nagyváradi Góbé csárda receptje ...

Tovább...



Kati tészta

Gyerekkoromban ezt a sütit lagzikban sütötték, az asszonyok kedden már elkezdték a tésztalapok sütését. Már nem jellemző a házi süti, mi több, ciki, ha valaki saját sütivel rukkol elő, rendelni sokkal trendibb...

Tovább...



Estike

Van úgy, hogy az ember csokis-csokira vágyik. Nálunk a tömör csoki nem annyira jön be, inkább a csokis sütikre szoktunk ráesni. Ilyenkor, hét közepén, amikor süteményezéshez nincs kedve az embernek, de nyaggatják a kölkök...

Tovább...


Erdei gyümölcskehely

A mascarponét keverjük ki a tojások sárgájával, a cukrokkal, majd óvatosan forgassuk bele a tojások keményre vert habját. A krémet kanalazzuk kelyhekbe, majd halmozzuk rá az erdei gyümölcsöt, babapiskótával díszítjük. A desszert formában is elkészíthető. Ekkor a babapiskótákat sorakoztassuk egymás mellé az edény alján, locsoljuk meg a kiolvasztott gyümölcsök levével... Dancs Annamari receptje

Tovább...



Csokoládés-banános tallér

A tésztával nem lesz sok bajunk. Gyúrjuk össze, majd nyújtsuk ki vékonyra, fél kisujjnyira. A gyúrásnál, ha a tészta kemény volna, adjunk hozzá pár csepp tejet. Ezután kis pogácsaszaggatóval – vagy kis pohárral, szaggassunk belőle kis tallérokat...

Tovább...



Profiteroles

Többször kacérkodtam már a profiteroles (nekem csak képviselőfánk) készítésével. Aki próbálta, az tudja, hogy nagyon vicces sütemény ez, mert ha sütése közben meresztgetjük a szemünket a sülő tésztára, azt látjuk, hogy csodamagas...

Tovább...



Meggyes piskóta

Ha valami, hát ez egy egyszerű és gyors sütemény, ráadásul tényleg fincsi, legalábbis azokat kielégíti majd, akik nem az emeletes krémes ízekre vágynak. Készítsünk elő egy 8 tojásos piskótát, öntsük a tepsibe, majd alaposan dobáljuk meg kimagozott meggykompóttal.


Eszterházi torta

Ez az a torta, aminél elmaradta várt sikerem. Családom kitalálta, hogy ez nekik már túl "diós". Szerintem finom, és különleges, de nem hiszem, hogy egyhamar újra megsütném. Igaz, ami igaz, elég tömény. Én nem vacakoltam a külső bevonással, a krémből díszítettem, és olvasztott csokival ...

Tovább...



Ananászos alagút

Nagyon finom, és könnyű elkészíteni az alábbi édességet, fiam egyik nagy kedvencét. Egy háromtojásos piskótára lesz szükségünk, valamint fél liter tejszínhabra, egy zacskó színtelen zselatinra, és egy doboz fincsi ananászkonzervre. Kezdőknek is bátran ajánlom, el sem lehet rontani!

Tovább....



Szilvalekváros hájas

Sokunk emlékeiben élnek még egykor volt szeretteink, akik nagy szeretettel, látszólag oly könnyedén lettek úrrá ezen a fránya süteményen. Mivel a háj disznóvágás után vált elérhetővé, a hájas tészta kifejezetten téli süteményként vált ismertté, ami abból a szempontból is előnyös volt...

Tovább....