2010. augusztus 10.

Csilla sós süteménye



Egykorvolt kolleganőm, és anyukája imádtak sütögetni. Egyszer ezt a sütit hozta be a munkába, amitől teljesen odavoltam. Kellemesen sós, sajtos, és roppanósan omlós. A szó szoros értelmében eteti magát. Több helyre is készítettem azóta, eddig még mindig nagy sikerrel.

Hozzávalók: 1 kg liszt, 20 dkg zsír, 20 dkg margarin, két kiskanálnyi só, 3 tojás sárgája, 4 kanál tejföl, egy kocka élesztő, szóráshoz ánizs, kömény, sok reszelt sajt, de ízlés szerint bármi más.
Megesett, ha olyan lisztem volt, hogy még túl lágynak tűnt a tészta, ekkor még gyúrtam hozzá lisztet. Egy jól nyújtható, jól kezelhető tésztát kell kapnunk.

Az elkészítése nagyon egyszerű. A hozzávalókat összegyúrjuk, és kész is. Én kb. centis vastagságúra nyújtom, de anyukám vastagabbra hagyja, tehát ez is tetszés kérdése. A tetejét tojás sárgájával kenjük le, majd szórjuk meg vastagon sajttal, és ízesítővel. Vágjuk tetsző formákra, vagy szúrjuk ki perecnek. Ha ez utóbbit is készítjük, a megmaradt széleket nyugodtan gyúrjuk össze, és nyújtsuk ki újra, kenjük és szórjuk ismét.
Én úgy szoktam, hogy először kiszúrom a pereceket, majd az összegyúrt széleket vágom derelyevágóval vékony szalagokra.

Köszönet így, utólag is Csillának és anyukájának! ;-)

Jó étvágyat! :-)

3 megjegyzés:

Mézigörl írta...

Guszta...nagyon! Mentem is a receptet...:)

Névtelen írta...

A tésztába is kell sajt? Éva

Névtelen írta...

Nem a tesztajaba nem kell sajt, csak diszitesre. Orulok, Hajni, hogy bejott a suti, nalunk is nagy kedvenc meg mindig:) Csilla