2011. március 3.

Előétel

Iskolakifli másképp

Izletes, tápláló, kitűnő reggeli. Megjegyzés: természetesen bármilyen más kifliből elkészíthető, de akár kenyérrel is ugyanolyan finom:-)


Tovább...



Nosztalgia bőrsajt és kocsonya

Azért nosztalgia, mert évek óta nem eszem, de az illata ma is visszaröpít gyerekkoromba, amikor kisebb szertartás kötődött a bőrsajt megvágásához. Annak idején nagyszüleim még egy disznót vágtak évente, nagy esemény volt ez szűkebb családunkban.

Tovább...



Disznótoros velő

Ez az az étel, amelyikről elmondhatom, hogy állandó dilemmák között eszem meg. Nagyon furcsa dolog ez, de tényleg így van. Akárhogy is kerülgetem, undorodok a gondolattól, hogy megeszem a disznóvelőt...

Tovább...



Bruschetta

Tökéletes ízbomba. Amikor azt olvastam róla a neten, hogy abbahagyhatatlan étel, mit mondjak, hittem is, nem is. Mivel igen egyszerű elkészíteni, és minden hozzávaló rendelkezésemre állt, gondoltam sokat nem veszíthetek...

Tovább...


Zöldséges tojáslepény

Vendégeket vártam, akik nálam aludtak, így tudtam, hogy másnap reggelivel kell előállnom. Igaz, hogy korán keltem, de megérte, mindenki odavolt érte. Laktató, kiadós, finom reggeli volt, teával kitűnő.

Tovább...



Libatepertő és libamáj

Az állat zsíros részeit vágjuk le, a májat külön hideg vízbe téve áztassuk hideg vízbe. A „kövérjét” vágjuk kicsiny, körülbelül 2x2 centiméteres darabokra, majd lecsepegtetve tegyük egy serpenyőbe olvadni...

Tovább...



Töltött libanyak

A liba nyakáról húzzuk le a bőrt, a vékonyabb végét vastag tűvel varrjuk be. Enyhén sózzuk be, tegyük hűtőbe felhasználásig. A darált húshoz adjuk a beáztatott kenyérszeleteket, a tojást, a zúzott fokhagymát, sózzuk, borsozzuk...

Tovább...



Sült paprikasaláta

Ez egy egészen különleges ízű étel. Fokhagymás pirítóssal, joghurttal is fogyaszthatjuk, de vendégeinknek akár sör mellé is bátran kínálhatjuk.

Tovább...




Ecetes mustáros saláta

Tudom, tudom, elég furcsán hangzik, hogy ecet, meg mustár. De finom:-) Hozzávalók: 75 dkg burgonya, 20 dkg sonka, 4 tojás, 20 dkg kemény sajt, esetleg sós túró, 2-3 kanál mustár, ecet, 4-5 kanál olaj, só, egy kisebb fej saláta.

Tovább...



Gombafasírt

Sokszor kísértem el eső után friss szegfűgombát szedni, amiből tojásos gomba, vagy gombafasírt készült. Ma már csak csiperke van, azt sem adják ingyen a piacon… de azért ez is finom:-)

Tovább...


Töltött rizses hús

Egyike azon ételeknek, amelyek szemre tetszetősek voltak, valahogy mégis vonakodtam tőle. Mi az, hogy tükörtojás, meg tepsis rizses hús? Szerencsére elég kíváncsi voltam ahhoz, hogy elkészítsem.

Tovább...



Töltött krumpli másképp

Gyerekeim kedvence, de hazudnék, ha azt mondanám, hogy én nem szeretem. Igaz, nem készítem túl sokszor, de mindig nagy siker. Talán épp, mert nem kerül sűrűn az asztalra? Ki tudja! :-)

Tovább...



Változatos vagdalttál

Azt hiszem, minden vendégség egyik fő alappillére a fasírt. Számtalan módon elkészíthető, hálás, jól kezelhető előétel, amivel mindig nagy sikert arathatunk. Örök kedvenc, megunhatatlan.

Tovább...



Csirkesaláta káposztával

Nyáron könnyű vacsora, már csak azért is, mert igen hamar elkészül. Ez olyankor pláne hasznos, ha az ember festi a lakását…
Egy csirke vagy pulykamellet verjünk ki, majd sóval, borssal megszórva süssünk készre...

Tovább...


Nagyikám hagymasalátája

Vannak ízek, illatok, melyek örök életünkre egy bizonyos emléket ébresztenek fel bennünk. Szerencsés gyermek voltam, két otthonom volt, a második a nagyszüleimnél, mamánál és papónál, az Érmelléken. Azt hiszem, egész életemre meghatározó élmények értek ott. Többek között, meg vagyok győződve róla, hogy ezért gyengém a régiek konyhájának felfedezése is.

Tovább...



Insalata carprese

Valami fenséges látványt nyújtott ez az olasz étvágyhozó, amint rátaláltam a neten. Azonnal beindultam. Az eredeti recept mozarellát kér, az pedig nálam nem állandó hűtővendég. Ellenben mindig van, anyukám fajta, igazi erdélyi sajt...

Tovább...



Dancs Annamari tavaszi csibetálja

Személyenként 2 tojás, gulyáskrém, só, bors, majonéz, 2-3 burgonya, egész borsszem, piros húsú paprika. Elkészítése: A keményre főtt tojásokat tisztítsuk meg, vágjuk hosszában ketté, majd a sárgákat szedjük ki. Ezeket villával törjük össze...

Tovább...