2011. március 3.

Leves

Bableves savanyú káposztával

Hozzávalók: 60 dkg nagy szemű fehér bab, 40 dkg savanyú káposzta, 2 szál fehér- és 2 szál sárgarépa, pár darab babérlevél, só, bors, petrezselyemlevél, 1 kanál liszt, kevés piros paprika, kevés zsiradék.

Tovább...


Hagyományos gulyásleves

Ilyenkor, disznóvágás tájékán különösen aktuális a gulyásleves készítése. Emlékszem, hogy gyerekkoromban, még a nagy kapacitású fagyasztószekrények hiányának idején nem igazán volt arra mód, hogy szépen elcsomagolva...

Tovább...


Libaaprólék-leves

A liba csontos részei, a „koldusernyő” amely a hátnak az a része, amelyen a sok kis csontocska található, a lábak, a szárnyvég, esetleg a nyaka, feje, 3 szál sárgarépa, 2 fehérrépa, 2 szelet karalábé, 3-4 szem burgonya

Tovább...


Sajtos paradicsomleves

Ez az a változat, amit egyedül én vagyok hajlandó megenni. Az alapja ugyanúgy készül, mint az édes-savanykás levesé, csak ebbe nem kell semmilyen levesbetét. Helyette sajtos pirítóssal, reszelt sajttal bőven megszórva készül.
Tovább...




Édes savanyú paradicsomleves

Gyermekéveim nagy dilemmája volt, hogy szeretem-e ezt a levest, de mai napig nem tudom eldönteni. Jól megvagyok nélküle, de néha kifejezetten jólesik. Húsos második fogás elé készítem, és úgy látom, a gyerekeim örökölték tőlem

Tovább...


Tárkonyos marharagu-leves

A tárkony, és a borjú tuti siker , legyen bár akármilyen étel hozzávalója is. A leves egy könnyű, tápláló étel ami egyszerűen elkészíthető. Aki szereti, eltett csípős paprika levével fokozhatja az ízét...

Tovább...


Zöldkapros tojásleves

A tojásleves minden konyha visszatérő vendége. Sokféleképpen készül, amikor én először kaprosan ettem, valami egészen új világot fedeztem fel benne. Természetesen készülhet szárított kaporból is.

Tovább...



Currys kukoricás kolbászleves

Egy kis érdekesség ez a mexikói leves. Finom, bár egy kicsit idegen ízű a curry miatt. Egyszerű az elkészítése, és ha már nagyon unjuk a megszokott leveseket, üdítőként hathat:-)

Tovább...




Inyenc barackleves nyárra

Tipikus nyári-őszi leves, gyerekek biztosan szeretni fogják. Még az enyémek is szívesen fogyasztják, pedig ők nem igazán vannak oda a gyümölcslevesekért.

Tovább...




Tenkei tejfölös gombaleves

Szívem szerint mindenkinek ajánlanám, de sajnos elég kemény leves. A fokhagyma és a tejföl igencsak próbára teszi az ember gyomrát. Ettől függetlenül, mindenkinek ajánlanám, aki nem ismeri, és kedveli a gombát. Első kézből tanult, éttermi leves.

Tovább...


Dancs Annamari brokkolikrém levese

Annamari, akit saját bevallása szerint igazi székely lánynak neveltek, kedves és életvidám, közvetlen és főzni nem csak szeret, de tud is. Az Erdélyi Konyha áprilisi számában jelent meg egy interjú Annamarival, aki főzött is a lapnak.

Tovább...



Acquacotta, olasz paprika, paradicsomleves

Ezzel a levessel úgy voltam, hogy az akarat volt, hogy valami olaszos levest kell készíteni. Sokáig szemeztem ezzel a paradicsomos-paprikás levessel, próbáltam elképzelni, milyen is lehet, de mivel nem ment, úgy döntöttem, elkészítem.

Tovább...




Tárkonyos krumplileves

Rég készültem már megfőzni ezt a levest, de valahogy a burgonyalevesek kimaradtak az életünkből, pedig a krumplit minden formájában szeretjük. Ma végre eljött az ideje, és nem bántam meg. Gyorsan elkészül, a füstölt hústól izgalmas lesz az íze, de kedvenc tárkonyom sem ront ám az ízén.

Tovább...


Zetelaki salátaleves Magdika módra

Magdika a nagyváradi Góbé csárda főfőző nénije. Nagyon aranyos, és kedves néni. Egy, az Erdélyi Konyhában megjelent menüsor receptje ez a tipikusan székelyföldi, rántottás salátaleves. Elmondta, vendégei kérésére kellett felvegye a menüre...

Tovább...


Lebbencsleves

Régi, magyaros leves, sokan ismerik. Semmi különös… házi laskatésztát kevés zsiradékban megfuttatok, amikor majdnem megpirult egy fél hagymát felvágva hozzáadok. A tészta hamar pirul, érdemes mellette állni és kavargatni. Pirospaprikával megszórom, majd felengedem vízzel. Sózom, borsozom

Tovább...