2011. november 29.

Joghurtos müzlikrém kiviszósszal


Nagyon érdekes dolgot vettem észre, miközben ezt a receptet bemásoltam. A leadott anyagban a müzlit műzlinek, a kivit pedig kiwinek írtam. Vajon miért? És nem tévedés, mert minden egyes beírásnál kiwiztem és műzliztem...
Fura...

Az alábbi recept elsősorban nyári finomság, jól behűtve nagyszerű hűsítő. Én pár napja újra elkészítettem, és most is jól esett.. igaz, mi télen is előszeretettel fagyizunk:-)

Hozzávalók: 10 dkg tehéntúró, 10 dkg műzli, 2 dl joghurt, 1 dl tej, 1 dl tejszín, 5 dkg mazsola, 5 dkg darált, vagy apróra vágott dió, adagonként 2 kiwi, porcukor ízlés szerint.

A túrót a tejjel turmixoljuk, vagy törjük össze. Adjuk hozzá a müzlit, a joghurtot, a mazsolát, a diót, majd letakarva helyezzük hűtőbe. Lehetőleg egy napig hagyjuk pihenni. Másnap pépesítsük, pl. botmixerrel, majd osszuk két részre. Feléhez adjuk a felvert tejszínhabot, jól dolgozzuk el. A kivit is turmixoljuk, ízlés szerint kavarjuk el porcukorral. Tálaláskor a poharak aljába öntsünk egy keveset a kiviszószból, majd kanalazzunk rá a joghurtos müzliből. Újabb réteg kiviszósz után rétegezzünk rá a tejszínhabos krémből, legvégül locsoljunk rá kiviszószt.

Megjegyzés: minél hidegebb tálaláskor, annál jobban érvényesülnek az ízek.

0 megjegyzés: