2010. november 2.

Rakott palacsinta csokitükörben



Hát, megint túró…
Először sima túrós palacsintát akartam készíteni, de őszintén szólva, palacsintáról, főleg túrósról, nem szeretnék kis ideig tudni.
Azonban itt volt ez a nagyon finom túró. Hát legyen rakott palacsinta. Na, de azt is valahogy másképp kéne…

Palacsintát sütöttem, ebből 12 darabra volt szükségem egy kis tepsihez. 20 dkg túrót mixerrel simára kavartam, cukorral, citromhéjjal, vaníliával és 3 tojás sárgájával.
A palacsintákat megkentem savanykás baracklekvárral, erre kentem a túrós tölteléket. Két végüket, mint a töltött káposztának behajtva feltekergettem, majd egymás mellé állítottam a, kikent, morzsával megszórt tepsibe. Megmaradt egy kis túróm, ezt rákentem, majd a keményre vert tojás habját rácsokban rányomtam.
Sütőbe tolva addig sütöttem, míg a hab szép pirosra sült.
Közben csokoládét olvasztottam vajjal és vízzel, ezzel locsoltam le a palacsintákat.
Nagyon finom volt, de nem árt vigyázni a cukorral, ugyanis, amíg a töltelékben nem érzik túl édesnek, az összhatás sokkal inkább.

Jaj, és a "csokitükör" kislányomtól származik, aki azt mondta:nézd, anya, ez olyan, mintha tükörlenne csokiból:-)

0 megjegyzés: