2010. november 8.

Rigó Jancsi



Egyszer ettem cukrászdában.
Aztán egyszer ettem egy barátnőmnél.
És a kettő nem is emlékeztetett egymásra.
A cukis kinézetre pofásabb volt, magas és derék, amolyan 90 fokos szögben vágott, tökély. A barátnőmé alacsonyabb és kissé setesutább, de életszagú-színű sütemény, tele ízzel, csokoládé illattal.
Azóta készülök elkészíteni ezt a süteményt, de mind csak halogattam. Hétvégén édesapán névnapja volt, és mivel ő imádja a sütiket, úgy döntöttem, egy nagy tálca, különféle süteménnyel lepem meg. Ehhez készült a Rigó Jancsi is, amit, mint a kardinális szeletet, máris ünnepivé varázsoltam, végül is, nagyon megfelel a karácsonyi asztalra is.
Nagyon egyszerű elkészíteni, és szerintem biztos siker. A süti díszitése itt nem annyira karácsonyi, de itthon még nem tudtam, hogy otthon elkarácsonyiasodik:-)

Hozzávalók:
5 tojásból készült, kakaós piskóta.
A krémhez: fél liter tejszínhab, 20 dkg finom étcsokoládé.
A tetejére olvasztott csokoládé.

A piskótát vágjuk ketté. A tejszínt verjük kemény habbá. Az apróra vágott csokoládét mikróban, vagy gőz fölött puhítsuk meg. Akkor jó, ha nem válik egészen folyóssá, hanem maradnak benne egészben apró kis csokikák. Kanalanként verjük hozzá a tejszínhabhoz. Tulajdonképpen ízlés dolga, ki mennyi csokoládét ad a tejszínhabhoz.
A piskótát töltsük meg, majd tetejét vonjuk be olvasztott csokoládéval. Még mielőtt megdermedne, egy késsel jelöljük ki a szabályos (?!) négyszögű szeleteket, és a csokoládét a felső piskótalappal együtt vágjuk át, hogy később ne nyomjuk össze a sütit szeletelés közben.

4 megjegyzés:

Kiskukta írta...

Nagyon csábító szeletecske!

Ottis írta...

Nagy kedvencem, de rég csináltam! Guszta!

Jutka írta...

Finom lehet :)

Vicuska írta...

Finom, úgy tűnik, hogy szeletelni a legnehezebb feladat! :)