2010. november 2.

Rakott krumpli gombás mártásban



Egy újabb érzékeny pontja csemetéknek, a karfiol. Állításuk szerint, bár én ezt nem értem, a karfiolnak se íze, se… na jó, bűze az igen, de színe semmi.
Így hát csalnom kell. Gondolkodtam, és kisütöttem a következőt:

Rakott krumpli, karfiollal, főtt tojással, sok-sok sajttal, na és ami tuti viszi: gombával. Ezúttal nyakon öntve.

Hozzávalók:
6 közepes krumpli, egy kisebb karfiol, fél kg gomba, tejföl, sok reszelt sajt, 5 tojás, só, bors, egy hagyma, kevés vaj vagy zsír, morzsa.

A krumplit héjában megfőztem, a karfiolt sós vízben megpároltam. Ez utóbbit csepegni tettem, a krumplit kihűtöttem, megpucoltam. A tojásokat keményre főztem. A hagymát zsiradékon megfuttattam, a megtisztított gombát hozzáadtam, és készre pároltam. Amikor elkészült, két kanál lisztet adtam hozzá, és felömtöttem, hmmmm.... talán 2 dl tejjel, és tejföllel, kicsit főztem, majd levettem.
Egy tűzálló edény alját kikentem zsiradékkal, megszórtam morzsával, majd belekarikáztam a krumplit. A karfiolt szépen ráraktam. Az egészet borssal, sóval megszórtam, majd ráöntöttem a gombamártást, és sok-sok sajtot szórtam rá. 30-40 percig, közepes tűznél addig sütöttem, míg a teteje szép piros lett.
Na most. Amikor elkészül, valami nagyon finom, de tányérra szedve abszolút fotogéntelen, így az itt látható verzió már csak azután készült, hogy egészen kihűlt a lelkem, mivel addig omlott szét. Azonban ez egyikünket sem zavart, ízletes, finom, és nem igazán tartós étel, vacsorára már csak a képek maradtak meg róla…

0 megjegyzés: