2010. november 2.

Könnyű citromos (narancsos) sütemény



Ez a citromos sütemény egyszerűen fenséges. Mivel az én kis fészekaljam nem nagyon szereti a krémes süteményeket, sem a tejszínhabot, így én egyszerűen csak így kínálom nekik, de megesik, hogy citrommázat készítek rá. Anélkül is gyorsan elfogy, teával, tea nélkül… Illatos, puha, szemnek szájnak ingere. Csak ajánlani tudom. Már többször is készültem rá, hogy elkészítem krémmel is, amikor narancslekvárral lekenve (vagy barack), könnyű, citrom, vagy narancskrémmel megtöltöm, de ez mindmáig elmaradt. Talán karácsonyra…
Jut eszembe, egyszer fél kiskanálnyi fahéjat is adtam hozzá, na, az sem rontott raja, és egészen karácsonyias illata, íze lett tőle.

Hozzávalók:

13 dkg cukor, 12 dkg liszt, 8 dkg vaj, 4 tojás, 1 citrom (narancs) héja és leve, 2 csomag vanília, 1 sütőpor.

A tojások fehérjéből verjünk kemény habot. Közben robotgépben a sárgákat a cukrokkal fehéredésig dolgozzuk. Lassanként csorgassuk hozzá a gyümölcs levét és a lereszelt héjat is adjuk bele. Végül kavarjuk hozzá – már kézzel – a sütőporral elkavart lisztet. Óvatosan forgassuk bele a kemény habot is. közepes tűznél süssük, míg a teteje nagyon szép, aranysárgás-barnás színt kap.

A receptet nála találtam.

0 megjegyzés: