2010. november 29.

Adventi kalendárium újra



Nagyon örülök, hogy másoknak is tetszett a kalendárium, és elkérték az elkészítésének módját – ami nagyon-nagyon egyszerű.

Szükséges hozzá 24 db gyufásdoboz, elméletileg 24 db apró édesség, gyakorlatilag számolni kell a csemeték könyörgő tekintetével is:-), ragasztó, valamint vékony kartonpapír. A továbbiakat bárki szíve szerint eldöntheti. Én szalvétatechnika mellett döntöttem, két okból is: egyrészt olcsó és mutatós, másrészt Veronika most tanulgatja. Ehhez szalvétaragasztót, aranyszínű hobbifestéket használtam, és természetesen alkalmi szalvétát.



Ingyen reklám...:-)

A gyufásdobozokat kiürítjük, a gyufaszálakat eltároljuk, jó lesz az még valamire!
A dobozkákat egyenként összeragasztjuk a képen látható módon, azaz 3x4-es sorban. Ezután ahhoz az oldalához, amely egyenesebbre sikeredett, ráragasztjuk a lehetőleg méretre vágott - én egy kicsit elszabtam – kartonpapírt. Közben vigyázzunk, hogy a kis fiókok hátulját ne ragasszuk hozzá, mert nem lehet majd kihúzni. Amikor minden megszáradt, két ilyen 12-12 darabos részt is ragasszunk össze, úgy, hogy az egyiken elől, a másikon hátul legyen a kartonpapír.



Az oldalakra, és a tetejére is ragasszunk egy-egy kartoncsíkot. Hagyjuk jól megszáradni. Ideális, ha mindig csak egy kartont ragasztunk fel, és ráfordítjuk a kis dobozkát, hogy akarton ne váljon el tőle. Ha mindezzel megvagyunk, már csak díszíteni kell, a fiókokat befesteni, a szalvétákat felragasztani.

Aki nem ismeri a szalvétatechnika alapjait se keseredjen el, igazándiból nekem is ez volt a próbamunkám, azóta már készítettem egy bonbondoboz képet, majd fölrakom ide később:-)
A lényege az, hogy a nekünk tetsző alakot vágjuk ki, a helyét kenjük be ragasztóval, óvatosan illesszük rá a szalvétát, és lehetőleg úgy simítsuk el, hogy ne maradjon ráncos. Én ehhez egy mosogatószivacsot használtam.

Amikor ez is megszáradt, a fedetlen részeket is befestettem, majd különféle dolgokat ragasztottam rá.

Első körben arra gondoltam, hogy a fiókokra a leányka már megunt, nagy szemű gyöngyeiből rakok kihúzót, de valamiért nem ragadtak meg, illetve, amelyik mégis, az első próbálkozásra engedett az erőszaknak, és levált.

A napok számozása után megtöltöttem a fiókokat, a finomságokkal … volt, amit egy kicsit meg kellett nyomkodni…. Az alsó sorba azért raktam nagyobb méretű gyufásdobozt, mert semmiképp sem akartam kihagyni a fiam kedvenc csokiját, amit így is kicsomagolva tudtam csak becsömöszölni.



Lesz tábortűzhöz való! :-)

Remélem tudtam segíteni:-) Ha valaki elkészíti, kérem szépen, mutassa meg nekem, az övé hogyan sikerült:-) Előre is köszönöm, jó munkát és nagyszerű szórakozást kívánok hozzá!

1 megjegyzés:

Dia írta...

Nagyon klassz!