2010. április 30.

Dancs Annamari főzni is tud!

Kedves és életvidám, közvetlen és még főzni is szeret:-) Az Erdélyi Konyha áprilisi számában jelent meg az alábbi interjú Annamarival, akinek ezúton is köszönöm az interjút, és a finom menüt! Kívánom, hogy elsöprő lendülete mindörökké megmaradjon:-)


Dancs Annamarit igazi székely lánynak nevelték

Kissé kétkedve kerestük meg Dancs Annamarit, ugyanis arra voltunk kíváncsiak, hogy a ma már világhírnévnek örvendő énekesnő ugyanúgy feltalálja-e magát a konyhában, mint a színpadon. Vajon a fakanállal is olyan jól bánik-e, mint a mikrofonnal? Egyáltalán mikor van ideje egy sztárnak főzni? Kellemes meglepetés ért, ugyanis Erdély üdvöskéje a konyhában is épp olyan közvetlen és életvidám, mint ahogy a világot jelentő deszkákon látjuk. Mi több, nem csak enni szeret, de főzni is tud! És nem is akárhogyan...

- Olyan világban élünk, amelyben szinte „ciki”, ha a fiatal lányok tudnak főzni. Te hogy állsz ezzel?

- Bármilyen meglepő, szeretek főzni, és a konyhában tevékenykedni. Sajnos, egyre ritkábban van erre alkalmam, sokat utazok, keveset vagyok otthon, így a főzés háttérbe szorul. De amikor beszabadulok a konyhába, és az enyém a terep, akkor nem fogom vissza magam. Szívesen főzök, nagy örömömet lelem abban, hogy az utazásaim alatt megismert ételeket kipróbáljam, esetleg kicsit magyarosítva készítsem el. Szívesen ötvözöm a különféle konyhák remekeit saját ízlésem szerint.

- Van-e saját „konyhai szerzeményed”, egyéni recepted?

- A recepteket a saját elképzelésem szerint formázom, vagyis „annamarisítom”. Ilyenkor hozzáteszek, vagy elveszek egy-egy hozzávalót az eredeti receptből. Az ízlésemhez közel állnak a levesfélék, a csirkés, zöldséges ételek, a halfélék, egyáltalán a könnyű ételek. Ezeket már csak azért is előnyben részesítem, mert sajnos könnyen rám tapadnak a kilók, figyelnem kell, mit eszem. Amikor a csúcsformámat három kilogrammal meghaladom, „SOS-diétába” kezdek, és akár napi 3-4 kilométert is futok. Különben tizenkét éve rendszeresen sportolok.

- Van-e olyan kedvenc ételed, aminek a szigorú és visszafogott étkezési szokásaid ellenére sem tudsz ellenállni?

- Sok kedvencem van, ezeket igyekszem mértékkel fogyasztani. Aminek azonban sosem tudok ellenállni, az anyukám húslevese és a friss, ropogós, pityókás házikenyér.

- Szoktál együtt főzni édesanyáddal?

- Anyukámmal nehezen férünk meg egymás mellett a konyhában, ez amolyan két dudás egy csárdában szindróma… Ő folyton tanítani akar engem, én meg nem hagyom magam. Ezért megosztjuk a munkát: ő marad a konyhában, én meg az ebédlőben terítek. Ettől függetlenül szívesen főzök, ha időm engedi.

- Az alapokat mégiscsak anyukádtól tanultad...

- Szerencsére anyukám nem énekesnőnek nevelt, hanem igazi székely lánynak, aki főzni is tud. Már kislány koromban befogott a konyhába kiskuktának, tíz évesen már könnyen elkészíthető ételeket főztem. Az első étel, amit elkészítettem rántott hús volt krumplipürével.

- Csak főzni szeretsz, vagy süteményeket készíteni is?

- Régebben sokat sütöttem, és a dobostortám életveszélyesen finom. Sajnos, mostanában erre sincs időm…

- Szoktál-e főzés közben énekelni?

- Igen, általában mindenütt énekelek. Van, hogy „bekattan” egy dal, akkor egész nap ezt dúdolászom. Ilyenkor, egy idő után, a körülöttem lévők már menekülnek mellőlem.

- Ha már az éneklésnél tartunk, elárulod a közeljövőben, hol lehet téged látni, hallani?

- Húsvét után Bukarestben, a Ion Dacian Nemzeti Operettszínházban lépek fel, a Marica grófnőben és a Víg özvegyben alakítom a szubrett-szerepeket. De a könnyűzenét sem hanyagolom, tavaszra már sok meghívásom van.

- Hol töltöd a húsvéti ünnepeket?

- Otthon, családi körben. Már a Nagyhét elején feldíszítjük a házat, Nagypénteken pedig megfestjük a tojásokat. Ilyenkor anyukám olyan csoda finom bejglit süt, amilyet én sosem fogok.
- Mi kerül az ünnepi asztalra?

- Anyukám utánozhatatlan töltött báránya a fő fogás, de húsleves, krumplisaláta, bécsi szelet, vagy valamilyen más töltött hús is lesz. Tavaly a desszert készítését én vállaltam, dobostortát sütöttem.

- Melyik a kedvenc konyhád, illetve melyek a kedvenc ételeid?

- A magyar konyhát szeretem, de a görög, az arab és a kínai ételeket is előszeretettel fogyasztom. Örök kedvencem a gulyásleves, a túróspuliszka, a somlói galuska és a madártej.

- Mit kell tudni azokról az ételekről, amiket az Erdélyi Konyha olvasóinak készítettél?

- A menü, engem tükröz: könnyű és finom. Lényegében magyaros ízek, kicsit átdolgozva, ahogy már említettem: „annamarisítva”. Mindegyik a kedvencem... A desszertről talán annyit, hogy sajnos csúnyán hízlal. De nagyon édes vétek...

0 megjegyzés: