2010. május 18.

Kapros-túrós ravioli



(Amire anyukám azt mondaná, hogy derelye:-))

Szülém, hetente kb. 1,5 kg túróval kedveskedik nekünk, igazi falusi házi tejből. Ezzel a mennyiséggel néha elég nehéz megbirkózni. Fagyasztva is kerül a hűtőbe, sőt, túrógombóc formájában is lefagyva, de sokszor már így sem tudom, mihez használjam fel.
Most is ezzel a problémával szembesültem, úgyhogy kerestem valami ételt, ami túróval készül, és még nem unjuk. Gugliban olaszos-túrós párosítást kerestem, így találtam rá eme recept eredetijére.
Az eredeti túrós ravioli spenóttal készül, én nem ezt választottam. Találtam egy receptet kapros-túrós változatban, és mivel ezt a párosítást igen kedvelem, ezt készítettem el.
Nagyon egyszerű, de munkaigényes, türelmi játékosok előnyben. A végeredmény vegyes érzéseket keltett bennem. Én édes változatban készítettem, lurkók a sós túrót nem eszik. Az össz-ízhatás kellemes volt, a tejföl is passzol, mégis van egy kis bibi, amit meg sem tudok magyarázni, de bennem kétségeket hagyott. Hiányzik valami, valami…talán egy kis citromhéj a töltelékből… Nem tudom.
Aki tudja, árulja el! Kérem:-)

Legközelebb kipróbálom a húsosat…

Hozzávalók:
40 dkg liszt, 3 tojás, csipetnyi só, 30 dkg túró, 1 kisebb tojás, só, vagy cukor, zöldkapor, bár szerintem télen a szárított, vagy mélyhűtött sem hagyna szégyenben, tejföl.

A lisztből, az egész tojásokból a sóval és annyi langyos vízzel, hogy rugalmas tésztát kapjunk, rétestésztát gyúrunk. Nyújtsuk ki vékonyra, és vágjuk kockákra, vagy szaggassuk ki pogácsaszaggatóval. Ez utóbbi több macera, mert a kieső részeket újra gyúrni, újra nyújtani… Igaz, így szemre szebb.
A túrót törjük össze, adjuk hozzá a tojást, a cukrot/sót, és az apróra vágott kaprot. Azonnal töltsük meg vele a raviolikat (derelye),majd kettéhajtva egy villával nyomkodjuk le a széleit. Eredetileg tojásfehérjével be kellett volna kenni a széleket, de én ezt elmulasztottam. Így sem volt probléma, egy sem főtt szét. Talán a benne lévő tojás, vagy a határozott szélnyomkodás miatt…
Jó volna gyorsan dolgozni, mert a tészták átáznak… tapasztaltam. Lobogó, sós vízben főzzük ki a tésztát, majd leszűrve olvasztott vajjal locsoljuk meg, tejfölözve, kaporral megszórva forrón kínáljuk.
Finom, csak valami …

0 megjegyzés: