2010. május 22.

Csirkeszárny fűszeres olajban, „sárga rizzsel”



Már sokszor történt meg velem, hogy a lazán összedobott ételből valami nagyon finom jött össze. Tegnap nem volt kedvem semmihez, minél hamarabb túl akartam lenni a konyhán. Álltam a hűtő előtt, és azon töprengtem mit is főzzek, ami azért megfelel a házi koszt kategóriának, de nem egy időigényes művelet. Találtam még egy csomag csirkeszárnyat – legutóbb soknak találtam a mennyiséget, kivettem, hogy kiolvadjon. Először sima pörköltre gondoltam, de arra meg cseppet se izgultam rá. Megint beálltam a hűtőbe, és akkor szemembe tűnt egy kb. 2 hónappal ezelőtti vendégségből megmaradt fűszeres olaj. Ennek nagyon megörültem, és eldöntöttem, hogy ebbe pácolom be a szárnyakat. Annak idején marhahusit pácoltam a sima házi olajba, fokhagymát, borsot, babérlevelet tettem bele. Ami megmaradt ledugaszolva elraktam máskorra.

A fűszeres olaj

Elmentem takarítani, majd amikor a szárnyak felengedtek, egy edényben csirkefűszerrel megszórtam, majd az olajjal bőven meglocsoltam, majd bevágtam a hűtőbe.
Kb 2 órát lehetett benn, akkor sütőzacskóba tettem, és hirtelen felindulásból az olajos-fűszeres pácot rákanalaztam. Amíg a hús sült, kikérdeztem a csibéket, mivel képzelik el a sült szárnyat, mire kitalálták, hogy „sárga” rizst kérnek. Ez a megsárgult köret a kínai rizs „háziasított” változata. Arról szól, hogy a vízben, fehéren megfőzött rizst lemosva, lecsepegtetve olajon, wookban átforrósítom, majd hozzá ütök tojást. Hát, körülbelül 20 dekányi rizshez kettőt. Állandóan kavarom, hogy egyformán keveredjen el a rizzsel, petrezselyemzölddel megszórom, borsozom, és kész. Laktató és finom is.
Ekkorra elkészült a szárnyika is, ami valami hihetetlenül zamatos, puha és illatos lett. A feltálalt rizst még meglocsoltam a pecsenyelével, jót tett neki.
Az egész max 40 percbe került, kivéve a pácolási és kiolvadási időt, és gyermekeimnek nagyon ízlett.
Jó szívvel ajánlom bárkinek, tényleg ízletes, és könnyen elkészíthető.
Még egy étel, ami tuti visszajáró vendég lesz az asztalunkon.

0 megjegyzés: