2011. április 29.

Kreatív blog-díj




Nagyon szépen köszönöm Évának a díjat! Bár nem tudom, megérdemlem-e, az utóbbi időben nagyon elhanyagoltam a blogom:-)

Nos, úgy látom a díjjal együtt jár, hogy tíz dolgot kelljen mondani magamról. Ki hinné, hogy ez nem is olyan egyszerű:-)

1. Életemben a legfontosabb helyet két gyönyörű gyermekem foglalja el.

2. Amikor pihenni szeretnék Deva Premal, Oliver Shantit, és az örök kedvenc Enigmát hallgatom.

3. Vonz az ezoteria néhány ága, de égnek áll a hajam a fanatikusoktól, meg a világvége elméletektől, meg a videó-üzenetes plejádi tanításoktól. Senkit sem szeretnék megbántani ezzel…

4. Nagyon érdekelnek az egyes személyiségek. Gyerekkoromtól imádom megfigyelni az emberek viselkedését. Hihetetlen, milyen mértékben ki lehet az emberi reakciót számolni. Legalul csatolok egy kis játékot, akinek van kedve, csinálja végig. Megdöbbentem azon, hogy épp ennyire „egyformán” jár az emberek agya. Egyben megrémültem azoktól a lehetőségektől, amit ezek nyújtanak azoknak, akik a tömeget szeretnék befolyásolni. (Ide egy k betűs szó illene, de agystop van nálam, nem jut eszembe!)

5. Néha nem tudom, mit hogyan kellene tennem. Azt tapasztaltam magamon, hogy határozatlan vagyok, és sokszor nem merem felvállalni a véleményem. Pedig van. Mindig.

6. Az utóbbi időben egyre többször vannak olyan időszakok az életemben, hogy rá sem bírok nézni a húsra. Nem tudom ez miért van, és mostanig legalább nem volt túl drasztikus, de az épp folyó időszakomban már olyan ételt sem bírok megenni, amiben hús főtt. Eddig ezek mindig elmúltak, de egyre sűrűbben jelentkeznek. Tegnap kivettem egy csomag húst a fagyasztóból, hogy legalább a gyerekeknek főzzek, de borzalmas érzés fogott el, egyszerűen nem bírtam megfőzni. Vega leszek? Egyáltalán, hogy változik át valaki? Egy hirtelen döntésből? Ő akarja, vagy úgy jön? Az is lehet, hogy egy hosszabb folyamat, és én épp ezt élem át?

7. Imádok olvasni. Nem nagyon szeretem a szépirodalmi prózát, de a verseket annál inkább! Nagyon-nagyon szeretem olvasni mások gondolatait, élménybeszámolóit! Ami leköt, az valamilyen dokumentáció, vagy útleírás. Nem csoda, hiszen egyetlen vágyam van, bejárni a világot… Peru, Petra, a maya városok, Jordánia, Egyiptom! Egyáltalán, minden misztikus hely. Hajajj…

8. Most azt akartam írni, hogy előszeretettel készítek személyi jellemzéseket, és hirtelen eszembe jutott, hogy anno már odaígértem egyet, a számomra nagyon kedves Zsanuáriának – és nagyon elszégyelltem magam. (De attól még szeretem elkészíteni). Anikó! Mea culpa, de ígérem, ami késik…

9. Háááát, eljutottam oda, hogy nem nagyon tudom mit is írhatnék még, de úgy gondolom, ennyi elég is lesz belőlem.

A díjakat nem gasztrobloggereknek adom most, hanem olyan embereknek, akikhez nagyon szívesen benézek, hiszen szép és értékes gondolatokat fogalmaznak meg. Remélem szívesen fogadják tőlem, akár tovább adják, akár nem:-) Nem állítottam fel sorrendet, mindnyájukat nagyon szívesen olvasgatom.

Akkor lássuk:

Várday Béla fotóblogja, ahol olyan csodálatos képeket láthatok, melyek megsimogatják a lelkem. Hogy hogyan sikerül ilyen csodálatos színeket elővarázsolnia, már nem is érdekel, egyszerűen csak csodálom a képeit.

A következő díjat két marosvásárhelyi fiatalembernek szeretném adni, az Útinapló - Európa két keréken c. blog fenntartóinak, akik megvalósítják azt, amire én csak vágyom: utaznak, világot látnak, fotóznak, és mesélnek. Nekem, s a hozzám hasonló, helyhez kötött olvasóknak:-)

A harmadik díjat egy hihetetlenül hangulatos blog írójának adnám sok szeretettel. A Gondolataim - Verseim netes naplóban nagyon sok szép gondolatot találtam, versben, prózában. Kedves Farkas Edit, fogadd tőlem sok szeretettel!

Tarczali Éva Blogocskáját azért kedvelem, mert annyira jól elkapja a pillanatokat. Az ő képei élnek, és mind-mind egy-egy töredéket jelenít meg múlandó kis életünkből.

A következő, ahova nagyon szívesen nézek vissza időnként egy gyönyörű szép blog. Minden tekintetben. Ez úton is gratulálok Mohának a Lélektakaró nevet viselő naplójához. Csodálatos!

A következő kreatív díjat a Vidéki porta írójának adnám, mert egyszerűen imádom olvasni őt. Ez több okból kifolyólag is így jött össze: először is, nagyon jól és élvezetesen ír, másodszor, mert egyszerűen imádom a vidéki életet. És ha majd már befejezem városi teendőimet, magam is visszaköltözök szüleim, nagyszüleim falujába, és ott élem le hátralévőmet.

Ha valaki, akkor Joie Vivre aztán megérdemli a kreatív jelzőt. Az ő blogján, az A kicsi ház-on aztán olyasmiket lát az ember, hogy csap a homlokára. Először a megrökönyödéstől, aztán az értetlenségtől, hogy ez neki miért nem jut eszébe. Harmadszor meg azért, hogy az ő homloka mögött miért nem formálódnak ilyen kreatív ötletek?! :-)

Az egyik legkedvencebb blogom Muzsi Attila, Szárad a fa nevezetű blogja. Itt mindig egy különös érzés fog el. Ez az ember úgy tud írni, ahogyan csak nagyon kevesen. A cselekmény pörög, az ember meg csak falja a sorokat. Hol nevet, hol elkomolyodik. Amikor nevet, akkor nem érti miért is komolyodik el, hiszen ez a pasi nagyon is humoránál van, de amikor újra lehervad a mosoly az arcáról valami nagy-nagy éleslátás miatt, hirtelen elszégyelli magát, hogy az imént nevetett. Nagyon-nagyon szeretem, mindannak ellenére, hogy a hangulatom úgy hullámzik, mint egy hullámvasút. Vagy épp ezért?

És akkor a megígért teszt. Akinek nincs kedve végigmenni az egészen, annak vastagított betűvel kijelölöm az alján a legizgalmasabb részt:-)


Mennyi?

2+2?

4+4?

8+8?

16+16?

Gyorsan gondolj egy számra 12 és 5 között

Kész?
Menj lejjebb.

Ugye 7-re gondoltál?

Ez nem mágia!!!!

A választás sebessége, vagy a neuronok kapcsolása? Próbáld ki a következő gyakorlatot, meg fogsz lepődni. Nem trükk, nem csalás. Kövesd az instrukciókat, válaszolj a kérdésekre egyenként a lehető leggyorsabban. Addig ne menj tovább, amíg nem válaszoltál.


Mennyi 1+5?



2+4




3+3




4+2




5+1

Ismételd magadban a 6-os számot annyiszor, ahányszor tudod 15 másodpercig, majd menj lejjebb




GYORSAN MONDJ EGY ZÖLDSÉGET.




Még lejjebb...





Ugye a répára gondoltál? Ha nem, akkor a közé a 2% közé tartozol, akinek más asszociációkra forog az agya A 98% répára gondol ennél a gyakorlatnál

Most számold meg gyorsan, hány "F" betű van az alábbi szövegben:
FINISHED FILES ARE THE RE- SULT OF YEARS OF SCIENTIF- IC STUDY COMBINED WITH THE EXPERIENCE OF YEARS.

Kész? Csak akkor menj lejjebb, ha kész vagy a számolással.... OK?

Nos, mennyi? Három?
Biztos vagy benne? Nem akarod még egyszer elolvasni?

A megoldás néhány sorral lejjebb olvasható...

A szövegben található "F"-ek száma összesen HAT!!! Úgy tűnik, hogy az emberi agy nem képes feldolgozni az OF szót


Aki mind a hat F-et megtalálta elsőre az zseni. A 3 az átlag. Már a négy is ritka. Érdekes...
Tudjátok kik a legügyesebbek ebben a játékban?
Akik reklámfilmeket készítenek és/vagy TV programokat csinálnak Ebben a világban semmi sem véletlen, és el se tudjuk képzelni milyen eszközökkel rendelkeznek a gondolkodásunk befolyásolására

Van még egy meglepő gyakorlat

Gondolkodtál-e azon, hogy átlagos vagy-e, vagy különbözöl másoktól?
Csináld meg az alábbi feladatot, nem tart soká!
Kövesd az instrukciókat, válaszolj fejben a kérdésekre egyenként a lehető leggyorsabban, de addig ne menj tovább, amíg az adott kérdést nem válaszoltad meg…i tt is meglepő az eredmény...!

Most gyorsan menj lejjebb

Mennyi:

15+6



3+56



9+2



12+53



75+26



25+52



63+32


Nehezebb fejben számolni, de ebben rejlik az igazi feladat, úgyhogy folytasd..


123+5


GYORSAN GONDOLJ EGY SZERSZÁMRA ÉS EGY SZINRE!


Menj lejjebb...


Még lejjebb...


Még egy kicsit...




............Piros kalapács...!?!?!?!


A teszt természetesen nem enyém, még régebben kaptam valamilyen levelezőlistán.

5 megjegyzés:

Muzsi Attila írta...

Köszönöm a díjat és az elemzést. Valóban olyannak érzem magam, amilyennek leírtál. Sosem gondoltam volna, hogy gondolat világom valakinek megtetszik. Pontosan azért mert állandóan hullámzik és átalakul. Semmi garancia nincs bennem. Azt hiszem csak egy illúzió az egész, amit művelek.
Csak egy hamburgerért jöttem a világra, nem másért.

Fagyal Hajnalka írta...

Kedves Attila! :-)
Van néhány keleti filozófia, amely nagyon komolyan gondolja, hogy ez az egész földi életfutásunk nem más, mint egy illúzió, talán ismered ezeket. Szóval meglehet, hogy még az a hamburger sem igazi:-)
Kellemes hétvégét kívánok! :-)

Éva írta...

Nagyon érdekes amit magadról írtál,és sok esetben hasonlóságot vettem észre.Sajnálom hogy mikor én írtam magamról nagyon elkapkodtam és valóban hirtelen nem tudtam és leblokkoltam hogy mit is írjak? Pedig utólag már tudtam volna mit írni. A tesztek nagyon jók végig csináltam már csak kiváncsiságból is !

porta írta...

Kedves Hajnalka!
Örülök, hogy szeretsz nézelődni a portán. Remélem nem veszed zokon, hogy a díjjal járó feladatot, a 10 "dolog" leírását most mellőzöm. A Vidéki porta az öreg ház, a porta feltámasztásáról szól. Ígérem, hogy azért lesz majd 10 dolog, amit a portáról leírok, még ha nem is egy bejegyzésben.

Hajnalka írta...

Kedves Éva, lesz még alkalmad pótolni, hiszen nagyon ügyes blogíró vagy!

kedves Porta, természetesen nem baj, dehogy! :-)