2010. október 2.

Pizzatekercs



Gyerekseregnek készült. Egy kicsit mindig izgulok, mikor gyerekek jönnek hozzánk, mert ők kíméletlenül őszinték. A pizzatekercs szerencsére mindig bejön… Egyszer váratlanul leptek el bennünket, hirtelen nem tudtam mit kitalálni, összeütöttem egy jó kis bruschettát. Hááát, nagyon megijedtem, amikor csak fél szemmel mertek ránézni. Végül az utolsó szemig megették, csak a végén vallották be, hogy az íze sokkal finomabb, mint a kinézete...még a kenyeret is megfokhagymázhattam nekik, ami nagy kegy ám… :-)

Hozzávalók a pizzatekercshez:

60 dkg liszt, kb. 4 dl tej, ebből, 4 dkg élesztő, só, ketchup, mustár, ha van kevés daráltpaprika, szalámi, bacon, reszelt sajt.

A lisztből, a tejből és az élesztőből rendes kelt tésztát gyúrunk, majd nyújtsuk vékonyabbra. A ketchupot a mustárt és a darált paprikát keverjük el, ízesítsük, ha szükséges, és kenjük meg vele a tésztát. A szalámit és a szalonnát vágjuk kis kockákra – aki jobban szereti, a szalonnát előre ki is piríthatja. Szórjuk rá a tésztára. Hosszában vágjuk három részre, tekerjük fel, majd vágjuk kétujjnyi szeletekre. Tetejüket szórjuk meg bőven reszelt sajttal, majd az oldalukat tojással megkenve süssük készre.

2 megjegyzés:

Juci írta...

Nagyon guszta!! Bekapnék egy párat!

Kati írta...

Osztom Juci véleményét, én is szívesen megkóstólnám.