2011. október 5.

Corvin Évkönyv 2012


Szeretnék bemutatni nektek egy Corvin kiadványt. Azonban előtte engedjétek meg nekem, hogy egy picit nosztalgiázzak.

Még iskolába jártam, amikor az édes demokrácia után, nem bírtam betelni a nyomtatott sajtóval. Mindent megvettem, amit elértem, olyan mértékű információéhségem volt, hogy abszolút nyitott voltam. Elég sok minden érdekelt, imádtam a tudományos dolgokat, izgatott a spiritualizmus, teljesen lenyűgöztek a mítoszok és legendák (ezeknek rabjává váltam időközben) és mindenáron ki akartam deríteni, léteznek-e földönkívüliek. Bármit megvettem, ami csillapíthatta az éhségemet, szép summákat költöttem ezekre a kiadványokra. Ezen felül két dolgot szerettem nagyon: rejtvényezni, és nevetni. Ezért az akkoriban menő Fakutyát, a Morbidot és a Kretént rendszeresen megvásároltam. Megjegyzem, eme két utolsóért sok prűd ember nézett rám rosszallóan... én iszonyúan élveztem a szenya vicceket:-)) És ezt ma sem szégyellem!
Abban az időben a nagyváradi sétálutcán, egy épületátjáróban sorakoztak, rogyásig megrakva az újságos standok. Itt vettem meg életem első süteményes könyvét is (méregdrágán), sok lelki vívódás után.

Az egyik nap, megakadt a szemem egy Corvin rejtvényen. Az árus elmondta, hogy ez egy hazai kiadó, kicsi, de lelkes. Azonnal a szívemhez nőtt, magaménak éreztem. Édesanyámmal együtt rajongóivá váltunk, az volt a közös programunk, hogy esténként rejtvényeztünk. Akkoriban még álmomban sem mertem volna gondolni, hogy egyszer a kiadó munkatársa leszek.
Akkori barátosném, épp újságíró szakon végzett, és egyszer csak jött a hírrel, ha minden igaz, beindul egy magyar nyelvű, női magazin a Corvinnál, Vörös Rózsa néven! El lehet képzelni az a izgalmat..
A kiadvány beindult ugyan, de sajnos rövid életűnek tűnt... Kár. Akkoriban létezett egy Corvin magazin című lap is, ahova a Vörös Rózsán kívül lassanként elkezdtem írogatni. Legőszintébb sajnálatomra, ez is eltűnt a piacról. Meg se merem kérdezni, vajh, nem volna-e érdemes újragondolni? :-) Ez a kiadvány nőtt a leginkább a szívemhez, színes volt, érdekes, és igazán nagyon hiánypótló!

Közben egy másik kiadvány is napvilágot látott, a Kötényke. Sajnos ez is megszűnt, bár ennek árnyékában több kiadvány is beindult, közöttük egy Kötényke Kiskönyvtár sorozat, amit én szerkesztettem. Mindeközben a rejtvényezés imádata megmaradt bennem, mind a mai napig. Amikor fáradt vagyok, és lazítani szeretnék, vagy csak pihenek, előveszek egy Corvin rejtvényt, (köszönet István terjesztőnek, aki nagyon aranyosan néha megajándékoz engem), és kellemesen eltöltöm az időm.

És igen, eljutottam végre ahhoz a kiadványhoz, amit be szeretnék mutatni. A 2012-es Corvin Évkönyv immár a 21-ik kiadást élte meg! 20 év hűséget köszön most meg a kiadó a hozzám hasonlóknak, akik ilyen hosszú ideje (és persze azoknak is, akik időközben csatlakoztak, nyilván sokan alig vannak összesen 20 évesek) kitartottak az immár legnagyobb erdélyi kiadó mellett, és hétről-hétre, hónapról-hónapra (és évről-évre) megvásárolták a kiadványokat. A teljesen színes, és igazán szép papíron nyomtatott kiadványban óriás skandi, majd 170 rejtvény, humor, és sok-sok olvasnivaló is helyet kapott. Alig hallhatóan jegyzem meg, az, hogy ennek a kiadványnak most én is részese lehettem, régi álmaim megvalósulását jelenti, szívből köszönöm a lehetőséget a kiadónak, és a főszerkesztőnek.

Az évkönyv ára 8,50, és már kapható.
Azt hiszem a kiadó nevében is nagyon jó szórakozást, eredményes rejtvényfejtést kívánhatok minden kedves Corvin olvasónak, rejtvényezőnek, egyben még legalább 20 együtt töltött évet!

Megjegyzés: a nyomtatott sajtó ma is sokkal közelebb áll hozzám bárminél. Ma sem tévét nézek, hanem könyvet olvasok, és a gyerekeimnek is megtanítottam az olvasás varázsát. Sokat olvasnak, és igazán élvezik ők is! Nemrég olvastam egy cikket a neten, amiben arról írtak, hogy az emberek kezdenek visszatérni a nyomtatott olvasmányokhoz. Hát, Ámen!

2 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon színvonalas kiadványnak látszik! Külön gratulálok hogy ennek a kiadványnak a szerkesztő csapatához tartozól! Biztos sok érdekes írás van az évkönyvben! Régebben még mi is megvettük itt amit lehet kapni évkönyveket, különböző tartalommal jelentek meg. Volt amiben több volt a rejtvény, volt amiben az olvasnivaló, a horoszkóp is általában érdekelt. Ma már amit a gyerekek megvesznek elhozzák nekünk amit elolvasunk!:))

Hajnalka írta...

Köszönöm szépen Éva. Nekem már 1979-es kalendáriumom is van, ezt még apukám szerezte be, és Ludas Matyi:-)